אופנת חורף

מוכנים לחורף? 5 סוגי מעילים שאתם חייבים להכיר

היורה כבר ניתך על גגות המכוניות, הימים מתחילים להתקצר ובאוויר מרגישים איך החורף מתקרב. אם כל הסימנים האלו לא גרמו לכם לבדוק את מצב המעילים שלכם השורות הבאות יעשו זאת. ריכזנו עבורכם את 5 סוגי המעילים שאתם ממש חייבים להכיר.

עונות השנה הן עניין מוזר. אתם יודעים שהחורף צפוי לבוא מיד אחרי החגים, אבל אתם גם מופתעים מכך שפתאום יורד גשם. לא משנה איפה תפס אתכם הגשם הראשון, אנחנו מניחים שהייתם בלי מעיל. כדי שלהבא זה לא יקרה קבלו את חמשת המעילים לנשים שאתן חייבות להכיר.

מעיל פליז

פליס, או פליז בעגה המקומית הוא בד המיוצר מסיבים סינתטיים, בדרך כלל על ידי חומר פלסטי ממוחזר כמו בקבוקי שתייה. זהו בד קל יחסית מה שמאפשר לתפור ממנו ביגוד ספורט ומעילים קלים. בד הפליז מאפשר בידוד גבוה ביחס למשקלו הקל, כאשר יכולת הבידוד נקבעת על פי צפיפות החומר

מעילי פליז מגיעים בצבעים מגוונים, ברמות עובי שונות ובגזרות נרחבות. השימוש במעילים אלה נפוץ במיוחד בטיולים ובשירות צבאי, אבל גם בחיי היומיום תראו אנשים שבוחרים בנוחות ובקלות שמספק הפליז.

מעיל פליז לא ממש יגן עליכם מפני הגשם, ואם הוא ירטב הוא יהיה כבד יחסית. יחד עם זאת, בחירה במעיל פליז בימים קרים אך לא גשומים תסייע לכם להתחמם בכיף, ואם תבחרו במעיל איכותי גם ללא הסרבול הנלווה פעמים רבות ללבישת מעיל. ניתן לרכוש במגוון חנויות ואפילו לקנות אחד לשנה הבאה בתקופת הסיילים כמובן.

סופטשל

הסופטשל הוא מעיל שצבר פופלריות רבה בשנים האחרונות. אפשר לומר שהוא אחיו של מעיל הפליז כיוון שהם משתפים ביניהם תכונות רבות. ההבדל העיקרי בין השניים הוא שהסופטשל מחמם פחות, אך הוא מפצה על כך במתן הגנה מפני הגשם. הבדל נוסף בין השניים יתבטא במחיר, כאשר הסופטשל יעלה בדרך כלל סכומי כסף גדולים יותר.

גשם
אין כמו מעיל פליז במזג אוויר סוער

מעיל יוניקלו

בחורף 2016 נפל דבר בישראל- מעיל היוניקלו נכנס לאופנה. מדובר במעיל קל ומחמם שמתקפל בקלות לגודל סביר הניתן לנשיאה בתיק. מעיל מסוג זה איננו חידוש והיה קיים במשך שנים רבות, אלא שהמותג היפני יוניקלו הצליח לחדור לשוק עם שלל גזרות וצבעים.

מדובר במעיל פוך נפוח המגיע בצבעים בולטים, ואתם לא חייבים לקנות מעיל של חברת יוניקלו וקיימות גם חלופות זולות יותר ודומות למקור. לא משנה אם בחרתם במעיל של יוניקלו או במעיל פוך של חברה אחרת, אתם חייבים לחשוב היטב איך אתם מתאימים אותו לבגדים. אמנם המעיל נכנס לאופנה, אבל הוא לא יתאים לכל אחד ולכל אירוע וכדי לא לצאת פתטיים כדאי לחשוב פעמיים לפני שיוצאים איתו מהבית.

מעיל אופנועים

רוכבי האופנוע צריכים להיכנס לכוננות מיוחדת בחורף. הרטיבות והרוחות מעלים את הסיכוי לתאונה, והעדר חגורת בטיחות עלולה להפוך את התאונה לקשה יותר. כדי להגן על עצמכם במקרה של תאונה כדאי לרכוש מעיל עבה ומרופד שיבודד אתכם מן הרוח העזה שתלווה את הנסיעה החורפית שלכם, ויגן עליכם במקרה של נפילה וחיכוך עם הכביש, קיימות חנויות רבות לקניה ומומלץ לבדוק המלצות מראש.

אופנועניית
גם בטיחותי וגם סקסי

מעיל גשם

באזור גוש דן החורף לא קר כל כך, אך כולל מערכות גשם רבות וימים הפכפכים. במקום להיסחב במשך כל היום עם מעיל כבד ומחמם מדי תוכלו לבחור במעיל גשם קל. מדובר במעיל דק יחסית שמיועד להגן מפני לחות ורטיבות. בד המעיל דוחה מים והוא נלבש בקלות על כל סוגי הבגדים כך שתוכלו ללבוש אותו בקלות במקרה של מטר פתאומי.