תיקים

חמשת מותגי התיקים המובילים בעולם

אנו חיים בעולם מלא במותגים. לאיפה שלא נביט, ינסו למכור לנו מוצר, ינסו למכור לנו חוויה או יתנסו לגרום לנו להתחבר למותגים מסוימים ולהפוך אותם לבעלי אישיות מסוימת שתתאים לנו.

מותגים קיימים בכמה רמות: מותגי בייסיק, מותגי אמצע, ומותגי פרמיום. בתוך קבוצת מותגי הפרמיום ישנה קבוצה הנקראת מותגי על, משווקים ביגוד, הנעלה ותיקים. בתי אופנה אלה נחשבות כמובילות אופנה בעולם, מכתיבות את הטרנדים החדשים, ובעצם – שולטות ביד רמה בכל עולם האופנה כיום.

עם השנים הפכו אותם מותגים לסמלי סטטוס, המשרתים נאמנה את כל הלובש, נועל או מתהדר בהם. הם בעלי מחירים גבוהים במיוחד, ופונים לאוכלוסייה מסוימת אשר יכולה להרשות לעצמה לרכוש את מוצרי המותג. עם זאת, בעקבות הפופולריות העצומה של מותגי העל הללו, החלו לקום חברות רבות המתמחות בזיוף אותם מותגים, ובכך יכולים לפנות לקהל הרחב אשר כן יכול להרשות לעצמו את אותם תיקים או בגדים, במחירים קצת יותר שפויים.

אם כן, מהם חמשת מותגי התיקים המובילים ביותר בעולם?

 

  • גוצ'י – אין אחד שלא שמע על המותג המוכר הזה. המותג, שקיים כבר מ-1921, נוסד על ידי גוצ'יו גוצ'י באיטליה, ומתמחה בעיקר במוצרי עור איטלקים. המותג מוערך בכ-2.2 מיליארד דולר בשנה. קולקציית התיקים של גו'צי, מתאפיינת בעיקר בתיקי נשיאה המתאימים לנסיעות, ובדוגמאות והדפסים מרובעים היוצרים קשר ישיר למותג העל. מרבית התיקים ניחנו בצבעי עור, צבעי בז' וצבעי אדמה, בעלי רוכסנים לכל אורכם.
  • לואי ויטון – מדובר במותג עלי המתגאה בבית אופנה צרפתי אשר נחשב לפופולרי ואהוב ברחבי העולם. מוצריו הבולטים הם משקפי שמש, שעונים, נעליים, בגדים, תיקים ועוד. סימן הסטטוס המוכר של המותג הוא האותיות LVV, שמוטבעים על רבים מהמוצרים של החברה. החברה מוערכת בכ-2.7 מיליארד דולר בשנה. התיקים של לואי ויטון, בדומה לתיקים של ג'וצי, מתאפיינים גם בהם בסגנון של תיקים המתאימים לנסיעות. החומר ממנו עושים הוא עור, והצבע הבולט בהם הוא חום.
  • שאנל – מותג העל של אושיית האופנה קוקו שאנל. נחשב למותג על אלגנטי ונקי ביותר, המדהתר באופנה עילית ומוצרי אופנה יוקרתיים במיוחד. בין היתר בשמים, מוצרי קוסמטיקה, וכן בגדים ותיקים. התיקים של שאנל, בשונה מהתיקים של גוצ'י ולואי ויטון, הם בעלי נופך יותר "קול", משחורר, אך עם זאת מחוספס ואלגנטי. הצבעים הבלוטים שניתן למצוא מבין קולקציית התיקים של שאנל הוא שחור, בעלי רצועה ממתכת.
  • ברברי – מדובר במותג אופנה בריטי ידוע ומצליח בעולם. המותג מייצר מוצרים רבים כמו בגדים, בגדים, תיקים ואקססורי. גם אצל המותג ברברי, לא ניתן להתעלם מדוגמת המשבצות אשר מעטרת כל מוצר, ונחשבת כידועה ופולרית בעולם מותגי העל. המותג מוערך בכמיליארד דולר בשנה. מבין התיקים השונים אשר נמצאים בחסות ברברי, תוכלו למצוא תיקי עור בדוגמאות משבצות גדולות ומרווחות, בגווני חום בהיר, אשר נחשב לצבע השולט בקולקציית התיקים שלהם.
  • פנדי – כמו גו'צי, גם כאן מדובר במותג איטלקי, אשר נחשב מוכר וידוע בעולם בזכות תיקי היד האיכותיים והיוקרתיים שהוא מייצר. קולקציית התיקים של פנדי עשירה ומגוונת, וניחנה בצעים רבים כמו אדום, תכלת, צהוב וכתום, אשר אינם נחשבים כקונבנציונליים. החברה מוערכת בכ-338.5 מיליון דולר בשנה.