חדשות האופנה

מה ישראליות מחפשות לקנות ברשת

מהפכת הקניות ברשת תופסת תאוצה זה מספר שנים. אם בעבר היה עלינו להגיע לחנות המועדפת עלינו, לבחור את המוצר שאנו אוהבים או לחכות עד שיגע המשלוח הבא, היום הדבר שונה לחלוטין.

מהפכת הקניות ברשת הינה מהפכה שהחלה לפני מספר שנים בודדות, אך היא כה מאסיבית ודרמטית שנראה לנו כיום מוזר שרק לפני מספר שנים לקנות משהו ברשת היה דבר נדיר ומסובך. את תחילת מהפיכת הקניות החלו אתרים גדולים כמו e-bay ו-amazon שמכרו מוצרים במחירים זולים יותר משניתן היה למצוא בחנויות ובהבטחת משלוחים מהירים וזולים ביותר. לאחר מספר שנים הצטרפו לחברות אלה עוד חברות קטנות יותר עד שהיום כמעט כל חנות בעולם מתחזקת אתר אינטרנט בו היא מאפשרת לעשות משולים של מוצריה למדינות שונות בעולם. הקניות ברשת אמנם קורות מדי יום ואנו עדים לתעבורת רשת בלתי נתפסת בכל מדינות העולם ברכישה ובמכירת מוצרים, אך שיא הקניות הוא כמובן בימי הקניות המוזלות. קניות מוזלות ניתן למצוא ב – black Friday הידוע, ב – cyber Monday ובעוד מספר ימי הנחות פחות מפורסמים. ימים אלה מהווים עבור הצרכנים הזדמנויות פז למציאת מוצרים במחירים זולים ביותר ובמשלוחים ישירים למדינתם.

קניות ברשת

בואו ננסה להבין מה הישראליות מחפשות לקנות ברשת. אמנם כולנו קונים מדי יום דברים שונים, והקניה ברשת היא יחסית וורסטילית, אך יחד עם זאת ניתן למצוא ולתפוס דפוסים מסוימים של קניית מוצרים בקר הישראליות ברשת האינטרנט.

תחילה, ישראליות מחפשות, כמובן, בגדים ברשת. אתרי קניות הבגדים הם האתרים הפופולריים ביותר בקרב הישראליות באינטרנט. ממבדק שערכנו רוב הישראליות ביקרו 

קניות ברשת

לפחות פעם אחת באתר הקניות הגדול asos והתעניינו בקניית בגדים דרכו. הישראליות אוהבות לקנות בגדים עם קריצה אופנתית, ולקנות הרבה מהם. נשאלת השאלה מדוע דווקא בגדים מושכים את הישראליות. בעוד שבמקומות אחרים בעולם נראה כי בנות המקום קונות בעיקר בגדים אך גם מוצרי אלקטרוניקה, ספרים או מוצרי ריהוט לבית, בישראל המגמה לכיוון הבגדים היא המשמעותית ביותר. יש שיאמרו כי מגמה זו היא כתוצאה מכך שהמשלוחים לישראל אינם ישירים ולעתים לוקחים זמן ממושך, או הטלת מס יחסית גבוהות על מוצרי אלקטרוניקה שונים. בעיות אלה יכולות לגרום לישראליות ולישראלים להעדיף להזמין מוצרים לא יקרים ושאין בהם צורך מידי (כמו ריהוט ביתי לדוגמא).

יחד עם בהלת הבגדים אצל בנות ישראל ישנו דבר נוסף שהוא ראוי לציון בקניות השונות של הישראליות. קנית נעליים, ובעיקר מגפיים היא משמעותית ביותר בקרב הישראליות. משיכה לנעליים גם היא יחסית דומה אצל כל בנות העולם, אך נראה כי הישראליות גם פה מובילות בקניית הנעליים שכוללות נעלי עקב, נעלי סניקרס ומגפיים יוקרתיות.

אנו מאמינים כי קניית הבגדים והנעליים ברשת היא כה מאסיבית בקרב הישראליות ממגוון סיבות שנרחיב עליהן טיפה.

תחילה, כאמור, קניית בגדים היא זולה ביותר יחסית לשאר המוצרים המוצעים. מה גם שבגדים הם בדרך כלל פריטים שקל להחליט לקנות למרות שאין אנו מודדים, זאת בשל המחיר הזול או התמונות המחמיאות של דוגמנים ודוגמניות עם אותם הבגדים. בנוסף, אתרי קניות הבגדים, ובראשם אתר asos יצרו גישה נוחה מאוד וחווית משתמש נעימה ומקבלת פנים עבור הישראליות. כשהאתר הוא נוח ונעים, קל יותר לישראליות לחפש בו בגדים ולבצע קניות רבות בו. יתרה מכך, בהלת הקניות בימים שהזכרנו, כמו בלאק-פריידי או סייבר מאנדיי, מוכוונת בעיקר אצל חברות השיווק למכירת בגדים. הבגדים מוצעים בהטבות בלתי רגילות ובמבצעים שמגיעים לעתים רבות עד ל-80 אחוז הנחנה ממחיר רגיל של הבגד.

דבר נוסף שכנראה מוביל לקניית מוצרי ביגוד בצורה יחסית מוגברת אצל הישראליות הוא מגוון אתרי הביגוד הישראליים שרמים מדי יום ברשת. הישראליות אוהבות לשוטט ברשת האינטרנט ולקבל השראה מבגדים שונים, כתוצאה מכך כמעט כל חנות ביגוד שמכבדת את עצמה בארץ ישראל מתחזקת אתר אינטרנט נוח ונגיש שפותח צוהר לישראליות לקנות את מוצריה באתרי האינטרנט. אתרי עיצוב בגדים בישראל לא רק מאפשרים לקונים שלהם לקנות את מוצרי הביגוד השונים ברשת, אלא מעודדים את הקונים הפוטנציאלים לקנות דווקא ברשת. כמעט בכל חנות בגדים אינטרנטית המחירים זולים בלפחות 5 אחוזים עבור פרטי הלבוש, בקנייה באתר האינטרנט. הטבה זו מובנית מאליה, הרי קנייה באינטרנט לא דורשת השכרה של עובדים, חשמל לחנות או ארנונה, ולכן היא משתלמת יותר גם עבור הקונים וגם עבור בעלי העסק.

קניות בקניון
האם הקניות ברשת יעלימו את הקניונים? כנראה שלא

לסיכום, נראה כי בהלת הקניות ברשת האינטרנט אינה הולכת להיפסק, וניתן לצפות כי ככל שיתקדם הזמן נקנה יותר ויותר דברים ברשת האינטרנט ונלך פחות לחנויות השונות. הקנייה דרך אתרי האינטרנט פותחת עבורנו את האפשרות לקנות את המוצרים האהובים עלינו בצורה מהירה, זולה ובטוחה מאוד וללא בזבוב זמן על חנייה, פקקים והליכה. יחד עם זאת, חשוב לנו לציין כי אמנם הקניות דרך האינטרנט נוחות בהרבה מקניות בחנויות השונות, אך אנו מאמינים כי קנייה בחנות היא דבר שראוי ויישאר בעולמנו ולא ייעלם בעולם המודרני. קנייה בחנות פותחת לנו צוהר לממשק עם אנשים, ליציאה אל השמש והשתלבות בחברה. אנו לא יכולים לדמיין את היום בו לא יהיו בכלל חנויות ברחבי העיר, אלא רק מחסנים גדולים שיספקו לנו את הסחורה האהובה עלינו. חשוב להבין כי מקומו של מוכר בחנות, עיצוב חנות ובובות הראווה גם הם מהווים דרך לחשוב שונה ולהיפתח לסוגי לבוש שונים ולסגנון לבוש חדש.

אנו ממליצים לכם בעיקר לשלב בין שני הדברים, ליהנות ממחירים זולים באינטרנט ולתפוס את המצבעים הגדולים בימי המכירה המרכזיים על מנת ליהנות מהמוצרים אותם אתם אוהבים במחיר נוח. ומצד שני כן להסתובב בחנויות ברחבי העיר כשיש לכן זמן, ובכך לתת למקומות האלה גם את אופציית המחיה ולהשאיר את החנויות ברחובותינו.